Monday, September 13, 2010

PERJALANAN PULANG

Salam aidilfitri salam lebaran….kt opis nih, bukan ade keje pon…tp dek sbb syg cuti plus asben ade kapal, maka berada disinilah aku…..opis lengang jerk…maklumlah, campur aku cume ade 6 org jerk kt opis nih….berbanding hari2 biase 50++ org…naseb2…aku pon xtau nk wat ape dah ni….so igt nak update blog lah kan….so aku nk citer psl perjalanan pulang ke ganu hari tu..

Rabu lepas, aku ngan asben blk keje kol 5…tp wat itu wat ini kemas itu kemas ini, kol 6 gak baru kuor dr umah….plan nk buka pose ramai2 kt umah mak aritu….tp tak dan…mane tak nye, kuor dr umah dah kol 6….pastu g isi minyak….pastu singgah TESCO XTRA jap amik spec aku….(dpt spec baru asben belanje…hehehe)…mse kt tesco tu sempat gak lah beli big apple wat makan dlm keta kang…

Kuor dr tesco dah 6.30….asben ku kata 7.30 smpi lah umah mak…gelak sakan aku…dgn keta bersusun2 sepanjang jalan, mane sempat sejam nak smpi tenggaroh…tp tgk aje lah kan…kot2 asben ku leh wat magic…hehehe…sudahnye, kitorg berbuka dlm keta jerk, makan big apple ngan minum air kosong…jadilah wat alas perut…

Akhirnye, smpi gak kitorg kt tenggaroh….dlm kol 8 lebih rasenyer…kt umah mak ade mak ngah sefamily ngan k.long sefamily…ops, lupe, atok pon ade skali…mse kitorg smpi, sume dah dok santai depan tv…kitorg smpi jerk, wat ape2 yg patut, pastu ngadap makanan la…lapar neh…hehehe

Pas perut dah kenyang, kami dok sibuk mengulit anak k.long….tersasul2 aku sebut name anak sedara tuh….faqihah lah mak ngah…bukan fatihah…hehehe….wat malu aku jer….

Pastu berehat2 lah kami, borak2….dlm kol 10 lebih, mak ngan ngan k.long besiap2 nak blk ke kulai…lepas diorg balik, aku plak besiap2 nak gerak….dlm kol 10.30, aku ngan asben ku mulakan perjalanan blk ganu…sblm tu, kitorg raya dulu ngan mak abah…mak abah, nisa mintak maaf halalkan makan minum nisa selama ni….doakan perjalanan kami selamat…

Bismillah….kami pon mulakan perjalanan….pastu aku teros tak sedar2….aku tersedar bile asben ku brek dgn mengejut….naseb bek takde ape2…jalan yg kitorg lalu tu tgh nk upgrade…so tepi2 jalan tu byk pasir….pasir tu plak dah byk kt atas jelan raya….tah mcm mane, ade 1 keta tu pintas kitorg dgn laju…pastu brek mengejut…naseb bek asben ku smpt brek gak…lg naseb baik, keta blkg pon sbb brek…berdecit2 bunyi tayar keta blkg bile die brek…kate asben ku, naseb bek keta blkg tu keta baru, brek pon power lg…kalo brek keta blkg tak berfungsi td…bayangkan lah….mau xcident berantai lah kan…syukur ALHAMDULILLAH, perjalanan kami dilindungi…

Akhirnye, sblm kol 5 kitorg dah smpi kuala ganu….punyelah xcited nak blk kg, asben ku tak brenti tdo pon…drive terus dr kol 10.30mlm smpi kol kol 5pg tu…cian asben ku…aku plak sedap jerk tdo kt sebelah…sorry sgt2….tak ley nak tahan dah…

Smpi je umah, sempatlah sahur makan nasi…pas subuh je kitorg terus tdo….bgn kol bape…hehehe…rahsia….mane ley bgtau….malu ar kan….

No comments:

Post a Comment