Monday, December 5, 2011

Kemas Baju Bajan

salam, hari baru, minggu baru. sepatutnya banyak benda nak kena settle kan. tapi saat ni aku mengantuk sangat2. rasa macam mau tido sekejapan. hehehe. serius sangat2 mengantuk.

arini kan 9 Muharam. so aku amik peluang untuk pose ganti. aku ade 4 hari untuk diganti. kalo tak wat skang, bile lagi mau ganti. nanti dah dapat baby lagi payah kot nak posa. hahaha. alasan kan. arini pon kuatkan semangat aja. pagi2 tadi dah pon muntah. naseb bek sebelum abes waktu sahur.

plan arini. mau kemas baju bajan aku. rasa2 baju aku lagi banyak kot dr baju encik asben. lagi plak, banyak baju2 aku yg dah tersadai tak pakai. baju kurung sah2 tak pakai lagi sejak jadik surirumah plus peknen. pinggang dah tukar size. tak selesa lagi nak pakai kain baju kurung. bab baju takde hal kot. sebab sume baju2 kurung aku memang besar2. so start la pack baju2 yg konpom tak pakai dalam waktu terdekat ni. sebab perut makin membesar. harus pakai baju lagi besar. tak gitu.

settle baju kurung. sambung blouse2. pastu baru tshirt. settle baju aku, baru kemas baju encik asben lak. oh ye. nape aku bersusah2 pack baju? ye, aku mau pindah umah. konon2 mau pindah tahun depan aje. tapi ritu ayahanda napi dah melawat umah baru aku, maka kami diminta pindah sebelum due. sebagai anak yg taat, haruslah menurut perintah kan.

setelah berbincang ala kadar, kami decide untuk pindah sebelum 31/12/11. harini dah 5hb, maka kerja2 mengemas, membungkus, membalut apa yg patut harus dimulai serta merta. harap2 aku berdaya wat keje2 itu semua. hehehe.

No comments:

Post a Comment