Friday, December 16, 2011

Update 32 Minggu

salam jumaat nan indah

rabu lalu, 14/12/11, kandunganku genap 32minggu, means udah 8 bulan. kalo ikut org dolu2, tinggal sebulan lebey je lg. tapi ikut term perubatan, ade 8 minggu lagi iaitu 2 bulan lg kan. ape2 hal aku harap segalanya berjalan dengan lancar bila tiba masa nanti.

rabu tu aku gi klinik yuslina. saje2 nak wat check up. nak scan sebenarnya. aku nak tengok keadaan baby didalam. tapi sebelum dapat jumpa baby, aku dapat habuan dulu. huhuhu...tak ready pong. aku kena cucuk. sakit lorrrr. sampai arini tempat cucuk tu still sakit & rasa cam bengkak walaupon tak nampak. psikologi tol....hahaha

lepas dah kena cucuk, baru lah dapat jumpa baby. adeh. sadis2. kepala baby masih lom turun lagi. dah ler edd makin awal. adeh, patut risau ke tak ek. jangan lah sampai kena belah. punah la harapan den nak anak ramai. hahaha...

aku tak patut risau kot. bila bgtau mak, mak kata still ade mase bby nak pusing. bila cakap ngn umi, umi kata anak2 umi sume songsang, tapi bila bersalin sume kuor normal. so maybe aku pon camtu kot. doa aje lah banyak2 ek. korang pon tolong lah doakan aku ye....TQ2...

aritu lupa nak tanya doc pasai berat baby. tapi berat terkini aku, alahai. udah 54kg. huhuhu.sadis. kena pantang betoi2 ni nanti. hahaha, boley percaya ke aku ni. tengok aje lah nanti.

pasal suntikan kancing gigi tu, next week kena cucuk lagi. harap2 mase tu dah ilang sengal2 cucukan pertama. doc bagitau, sepatutnya suntikan pertama masa 28minggu, then yg kedua mase 32minggu. tapi aku dah terlambat, maka selang seminggu aku akan dapat suntikan yg kedua. doc bgtau lg, anak pertama aje yg kena cucuk 2x. anak 2nd nanti cucuk sekali aje mase 32minggu. nasib baik. aku cukup seriau kalo kena cucuk. huhuhu. hulur tangan aje. mata pejam sepejam2nya.

panjang pulak bebelan kali ni. sampai sini aje lah. nak masak tuk lunch. family mertua ada kat umah aku skang. tengahari lak encik asben nak balik makan. maka wajib lah masak. menu harini, insyaALLAH tomyam sayur, ayam goreng, ikan goreng. cukup lah kan. daaaaa

No comments:

Post a Comment