Tuesday, January 3, 2012

Entry Pertama 2012

salam tahun baru semua,

orang lain dah berderet2 wat entry untuk tahun baru. aku baru terhegeh2. hehehe. malas sebenarnya. plus encik berukband dah slow. aku sengaja tanak bayo. sebab encik asben dah register streamyx kat umah baru. so wat sementara, bersabar dulu lah.

sebenarnya nak abadi cerita tahun baru aku kat sini. kalo tahun 2011, seawal jam 7pagi, 1/1/11, aku dah tercongok kat klinik. untuk tahun 2012, menjelang 3/1/12 aku terpaksa jugak mengunjungi klinik.

alkisah, semalam aku bekfas nestum saje. encik asben aku keje. untuk lunch aku tak masak. sebab encik asben nak belanja kawan dia makan ayam penyet. asben sampai umah kol 1. aku dah siap2 nak kuor gi makan. tapi aturan DIA tiada sapa yg tahu.

kawan encik asben datang umah dalam keadaan lemah. cirit birit sejak pagi. penangan melantak seafood kat senibong malam sebelumnya. suruh ke klinik tak mau. hanya nak berehat sebentar. maka planning makan ayam penyet dibatalkan.

maka encik asben kuor beli lauk. aku masak nasi. kol 2 lebey baru nak carik lauk. konpom la banyak yg dah abes. tapi berisi jugak la perut kami kol 3ptg tu. bila kawan encik asben dah balik, kami berdua gerak ke kota tinggi. otw balik ke PG, singgah beli pisang goreng kat tepi jalan.

walaupon sejuk, aku balun jugak la sebab rase cam lapar. tapi bila aku makan, perut aku makin lapar plus pedih2. tapi makan jugak la pelan2. sampai umah hampir maghrib. relax2, wat ape yg patut. pas layan gemersik kalbu, aku masak nasi + lauk sardin. encik asben lak ketidoran pas maghrib.

abes je masak sardin, perut aku dah mula sakit. ok, masuk toilet. ingat dah selesai ilang la sakit perut tu kan. tapi perut aku makin sakit. sakit sangat2. aku bajet sebab perut dah masuk angin. nak makan nasi aku rase nak muntah lak. so aku bancuh horlick. tapi abes je horlick tu, aku muntah. banyak giler.

badan dah lemah. perut makin cramp. kalo tak pikir pasal baby dalam perut ni, aku dah lumur minyak panas dah. masa sakit tu, aku dok berharap baby tak apa2. nasib bek baby bergerak ngan jayanya masa sakit tu. bila dah tak tahan sakit tu, aku ajak encik asben gi klinik.

sampai klinik ramai pulak org sakit. akhirnya kol 12 lebey baru masuk jumpa doc. dapat la 3jenis ubat malam tadi. pas makan ubat, lega sket la rasa sakit tu. pastu baru lah ley tido. hehehe....tamat kisah tahun baru aku.

No comments:

Post a Comment