Wednesday, January 11, 2012

Kenapa Saya Kena Tahan kat Wad?

kisah bermula: 4am/ 8jan2011

aku tetiba tersedar dr lena. sesuatu dh sampai kt tekak utk diluahkan. berkejar aku ke sinki. amik ko, melambak kuor ape yg aku makan malam tu. bekali2 muntah, tapi still tekak tak selesa. tetiba sakit perut datang lak. ingatkan pas buang, ley lah rase lega.

tapi yg berlaku adalah sebaliknya. selang seli aku rase. sakit perut. nak muntah. sakit perut. nak muntah. toilet. sinki. toilet. sinki. sampailah aku lembik.

kol 5am, aku kejut encik asben. sebab dah tak tahan sakit perut. plus dah lembik sangat dah mase tu. encik asben ajak gi klinik. tapi aku tanak. berharap sangat rase sakit tu beransur hilang.

kol 6lebey. encik asben paksa gak. aku pon dah tak daya nak tolak. ikutkan aje lah. kami terus ke HSI. smpi HSI aku dibawak ke bhgn saringan ibu mengandung. aku sibuk tahan sakit. semput2 aku jawab soalan doc & nurse.

doc pelik nape aku sakit sgt2. aku lg lah pelik. sbb aku rase aku hanya cirit birit. tapi nape sakit yg teramat sangat. doc wat CTG. aku guling2 tahan sakit kena marah. aku nak muntah kena marah. huhuhu. last2 aku kerut2 muka, gigit2 bibir tahan sakit.

abes CTG, aku dihantar ke wad. merasa la bermalam kat hospital. 2jam sekali nurse amik tekanan darah. malam tu berdebar gak rasenya. terpikir, kalo aku sakit macam mane. encik asben takde nak temankan. nasib bek malam tu berlalu tanpa mimpi ngeri. hehehe.

9/1/11

lepas doktor pakar datang check, aku dibenarkan pulang. suka sangat2. bosan seyh dok sepital. doc kata, aku ley balik. laluan lom bukak lagi. w/pon result CTG kate ade mild contraction, 2:10. aku pon tak rase sakit2 nak bersalin lg. maka doc kate, baliklah, rehat kat umah. hehehe. i loike...

1 comment:

  1. aduhaiii macam2 ekkk dugaan org pregnant neh...ingat kan da nak bersalin rasa cam baru je lagik kan?..hermm..jaga kesihatan yerkk

    ReplyDelete