Tuesday, August 17, 2010

aKu @ tEreNggAnu

salam, sabtu lepas lebih kurang 11 lebih bie dtg tmpt aku....plan proceed....waaaaa xtau den nak kato apo.....ikutkan saje lah...huhuhu...so tepat jam 12.3o aku pun bersesak kat biometric machine tu nak punch out....hohoho....bimetric machine huh...
sampai je umah, bersiaplah aku kemas ape2 yg patut nak dibawak balik ganu.....nsb bek malam td dah pack baju siap2....kalo tak haru gak....pas bie siap mandi, kami pon gerak....kol 1 lebey gak baru gerak tuh....disebabkan hari tu hari sabtu, kami decide lalu highway belakang....tak mo ar bersesak2 kt highway pasir gudang tuh....xde ape2 pon ley jammed....highway berhantu namenye tuh...hahaha...
lebih kurang 2 lebey, kami sampai kota tggi....singgah kota pon bersebab....aku nak g amik krim ndz...30pcs tau....20pcs nak pos ke shah alam....10pcs lg utk aku larrr....nak bawak balik ganu tu....org kg dah kirim...hehehe....
so pas amik krim, bermulalah perjalanan kami ke ganu...mintak maaf sgt2 ngan mak ngan abah....sbb tak dan nak singgah tenggaroh....bukan nye ape, kalo singgah confirm kena tahan....tak daya nak tolak lebih baik tak yah singgah...maafkan kami ye mak abah...hari mggu kami balik ye....tp tak janji, sbb nuar ade kapal lak...huhuhu
dugaan tol perjalanan di bulan pose nih...aku ni mmg tak leh harap la....nek keta jerk sure mengantuk saje...nk suh drive lg lah hampeh...harap renew lesen tetiap taun je....huhuhu....tp aku kesian kt hubby aku tuh....takleh makan....tak leh merokok....asik menguap jerk...aku ni kdg2 terlelap gak....tgk bie mata dah kelat2....aku pun picit2 la bahu die...tp jap jer dah stop...sbb tgn aku dah lenguh....ciannye my hubby...sorry bie....
dah smpai kt rompin, bie dah xtahan...so kami berhenti kt stesen minyak....bie kate nak tdo 15min...aku memula bace lah buku...tp xlame....aku pon tdo gak....sedo2 jam dah kol 5lebey...aku kejutkan bie, kami mulakan perjalanan...akhirnye kol 6 lebey sampai pekan....so kami decide buka kat pekan je lah....so bie carik tempat makan...sampai waktu berbuka, kami pon makan...lepas makan bie pekena rokok gak....adoyai....nak halang cam tak patut lak...sbb die drive sorg2....so senyap je lah...asal asap xkena kt aku ok lg lah....huhuhu
selesai berbuka, kami teruskan perjalanan....memula decide nak terus ke kuala ganu....tp ade prob cket kami balik kemaman jerk....since xde org lg kat kemaman, kami gie jalan2 kat cowboy kt kuantan...cowboy ni lebey kurg cam mydin gak....jual brg rege rendah....mase shopping tu pakai amik jerk....sekali nak bayo, amik ko.....seratus lebey....hahaha..aku pas kawen seronok sungguh kalo berbelanje...sbb aku xkuor duit...huhuhu...sori bie....hehehe
abes shopping, kami teruskan perjalanan ke kemaman....smpi kemaman, umi abah tak smpi lg....mata aku plak dah berat giler...so aku pon tdo dlm keta....hehehe...tak lame kemudian umi abah sampai....angkat barang, masuk dlm umah....aku tukor baju terus tdo...tak larat ar....w/pon bukan aku yg drive...hehehe
ermmmm, aku nak ikut bie kuor jap...karang2 la aku smbung citer ganu nih....tp karang2 tu bile xtau lah...tggu aku ade mood nak wat n3 lah ye....hehehe....bie nak g isi mnyk je sbnrnye.....tp aku sibuk nak ikut...hehehe....

No comments:

Post a Comment