Monday, August 9, 2010

ALKISAH ANAK SEDARA YG BARU

salam to all readers (ade ker org yg bace ni...hehehe),

N3 kali ni, den nk citer pasal anak menakan ku yg baru....baru2 ni, pd ari sabtu yg lepas (070810), majlis cukur jambul selamat dijalankan utk anak menakan aku nih...pagi tu ujan agak lebat, kitorg dah risau dah, kalo lebat smpi petang, ade ke org nk dtg nnt....tp ALHAMDULILLAH, ujan berenti gak sblm majlis bermula...

hah, yg ni buah tgn utk tetamu yg bakal hadir nnt...aku tau yg prepare ini beg...tanpa bantuan sesape pong..hehehe...bangga ar tuh...poyos sungguh diriku ini...comel kan bear tu...adik ku yg nak benda tu sgt2...aku layankan aje lah....benda tu pun cute mute...hehehe, ops, adik ku itu merangkap umi kpd anak menakan tu lah....


ini die anak menakan aku yg baru tu....name die NUR AUNI AWFIYAH BT NIZAAR....kalo tak silap itulah name penuh si kecil tu...maksudnye ape? tah, aku pun tak igt dah...nnt la refresh blk otak aku...tgk die pakai baju gaun tu...ermmm, sedey lorrr...aku belikan gaun tu utk auni....tp upenya besar lah sgt....sori auni, mak ngah tak tau size sbnr auni....inilah kali petama kita berjumpa selepas auni lihat dunia ni...nnt raya mak ngah belikan baju len eyh...


yg ni plak, kakak kpd si auni td...NUR ALYA AAQILAH namenye...ish, geram aku ngan bdk kecik nih...meragam mengalahkan si adik....maklumlah, dah 3thn sendirian, tersangat lah manja ini budak...kalo ikutkan amarah, sudah ku cubit2 ini budak...tp tak cubit gak sbb anak org....hehehe...yeker...tadelah, sbb budak ni comey sgt lorrrr....



auni lg....comey kan die...mata sepet tu ikut sape syg...tak byk meragam die nih....bagus tol...nangis pun kurang...tak mcm kakak die waktu kecik2 dulu...menangis mcm nak runtuh rumah...hehehe....skang pon ape kurangnye...adik xmenangis, kakak yg nangis lebey2....tak paham den....tunggu lah den dpt anak nnt...canor lah gaya den didik anak eik....den ni ley tahan garang gak...yeker aku garang...huhuhu

inilah die umi ALYA & AUNI....merangkap satu2nye adik pompuan aku...SITI RUBIAH AHMAD HANAPI....die dah 2 anak, aku nyer turn bile lah plak....

auni ni sebenarnye ade masalah susah nk sendawa ke susah nk muntah eik...den lupolah....tp baby pas menyusu kena sendawakn kan kan...umi die kena amik mase yg lame nk sendawakan si auni ni...kdg2 ayah die yg terpakse amik alih nk sendawakan dak kecik nih...sume org risau...lebey2 lg nenek auni...tp ayah auni kate, dah jumpe doktor pakar....doc kate itu normal smpi umur bayi 4 bulan...so sabar aje lah...

tengok....sampai terlungkup dak kecik ni dlm usaha nak sendawakan die...pok pok pok...


murah rezki auni....yg dtg sume hulurkan sumbangan...mangkuk2 tu lak....kecoh mse memula...xde mangkuk yg comel2 kt umah aku upenye...carik punye carik, last2 jumpe gak dlm kotak adiah2 yg aku dpt mase kawen ritu...thanks la pd sape yg bg set mangkuk tu pd aku...thanks jugak pd opah auni....sbb die yg beria sediakan dulang utk cukur jambul nih...sume opah auni yg sediakan....mak ngah auni tukang pegang dulang nih waktu cukur jambul...hehehe...nak gak interframe...ayah auni tukang amik gambo...ni gambo dr nset aku...so xde lah gambo mse auni pusing2 cukur jambul...

ini buaian utk auni....jauh umi auni import buai neh...tp xgune sgt pon....gune utk begambo jerk...auni tak suke dok dlm buai lorrr....tp, buai ni sgt cantik kan...kaler pepel lak tuh...faveret mak ngah auni tau...
abes jer berzanji ngan marhaban, tetamu sume g makan...tp auni kena botak kepala lak...cian auni....byk gak rambut awk eik...ayah auni dah g timbang lom....

tangan den pon dah penat menaip....sblm aku akhiri, nk gak upload gambo sndrik....inilah die mak ngah alya & auni....a.k.a. auntie cah....hehehe

No comments:

Post a Comment