Wednesday, September 14, 2011

Hasil Check Up 18 Minggu++

ALHAMDULILLAH....

baby & aku sehat2 aje...
memula datang timbang, tengok je angka kt timbang tu aje dah wat aku tersenyum...
sebelum datang tadi punya lah risau berat badan tak naik2....
mane taknye, dari awal peknen berat aku statik 43kg++ aje...
tapi harini, 14/09/11, berat aku 44.6kg...
hehehe, hanya ibu peknen aje risau berat badan tak naik2...
kalo tak peknen, risau berat tak turun2 lak...hahaha

lama jugak menunggu harini,
tapi den tak kisah, sebab dok kat kusi empuk...boley gitu..
akhirnya namaku dipanggil....
selawat banyak2 dengan harapan baby ok2 aje...
doc tanye2 sket, amik tekanan darah, check minggu peknen..
pastu doc cakap, dah 18mggu lebih dah ni,
dah boley tau jantina, nak tau tak...
aku pon jawab la, kalo dah boley tengok, mestilah nak tau..kan kan kan..

ok, baring...check mata, check itu check ini...
tiba time scan...teruja beb...
hahaha, padahal tetiap bulan aku scan..

doc bersuara, aku lak khusyuk tengon screen..
ni kepala, ni tulang belakang, ni hati, ni jantung,
ni tulang paha, hah, awak dapat anak pompuan..
kate doc, kalo lelaki dah nampak burungnye..
ni 90% pompuan...
aku dah sengih lebar2 dah...encik asben lak wat muka (hah, kan bie dah agak)..

turun katil, g dok kat kusi...
doc cakap lak, tak yah 90% la....
100% anak pompuan ni, saya yakin kali ni...
hahaha boley gitu...

aku tak kesah sebenarnye, tapi selalu gak pikir
bes gak kalo anak sulung pompuan..
plus aku pon dah agak akan dapat bby girl..
mane taknye, aku kan mabuk agak teruk kali ni...
mase 1st peknen dulu, takdelah se-lembik ni..

hepi2 gak, tapi ade gak yang tak bes nye...
4minggu lagik, next appointment
aku kena minum air gula....huhuhu
tapi takpe, aku akan ikut cara blogger yongnana...
think positive aje lah ye....hehehe

1 comment: