Friday, September 23, 2011

Mood Sudah Mari

Salam Jumaat semua,

agaknya berkat hari jumaat kot..
aku ter rajin plak arini...hehehe
tak pasal2 dah N3 kedua...

mood ape yg dah mari tu ye...

pertama: mood masak2...dah mula mengumpul resepi walaupon dah banyak resepi yg aku simpan...hahaha...bukti mood dah ade, jap2 lagik nak masak untuk lunch...dah 5bulan aku tak masak...hohoho...cian cik abg den...

kedua: mood nak update blog...buktinya ade 2 N3 hari ni...esok2 tak tau lah lagi...hahaha...ketawakan diri sendiri...rasa nak update blog tu ade, tapi bila dah start bace blog org, mood nak update blog sendiri dah ke laut...udahnye, takdelah N3 berhari2, berbulan2 lamanya...

sebelum aku ending N3 kedua nih,
nak abadi citer kat cni sket...gambo2 nan ado...
tak terpikir nak kuorkan kamera malam td...
ape yg berlaku malam tadik?

kawan2 encik asben mau datang ke umah kecil kami...
ade lah 5/6 org...takkan mau jamu kuih aje kan...
cam tak patut lak...
aku decide nak masak nasi goreng kampung, tp encik asben mau mee goreng..
so encik asben lah yg kena masak...dengan alasan, aku tak penah masak mee...
takut tak jadik lak...

so encik asben balik keje bersama bahan2 utk masak2...
aku kupas2, potong2, kerat2, sediakan bahan untuk mee goreng..
pas maghrib encik asben mula masak, aku jadik assistant saje..
hasilnya, memang mantap....sedap beb...
boley la kecek encik asben wat lagik...hehehe

antara kawan2 yg dtg malam td, yuz, ifzar, aliff, fadlul & kema...
thankz u all...korang kenyang kan malam td..
hajat nak jamu kawan2 mmg ada...tapi umah kecik sgt la...
kesian kat org yg dtg nnt...

so kami decide nak wat kenduri pertama kt umah baru nnt...
insyaALLAH, kalo xde aral, thn depan dapatlah kami dok umah baru..
doakan kami ye...

* kalo mood rajin ado, aku update progress umah baru nnt...

No comments:

Post a Comment