Saturday, April 2, 2011

RENTETAN KISAH SEDIH KAMI

dah berhari2 tangguh nak wat N3 ni...malas2 pon, N3 ni adalah wajib...sbb aku ni ade masalah ingatan...so citer ni harus ada disini agar aku ley baca kemudian hari...

citernye bermula dari sabtu lalu(26/03/11), ade coklat2 kt pantyliner aku...terus tepon mak sambil menangis...cuak den tetibe kuor coklat2 itu...mak kata takde pape, jangan pk pape....ok lah...w/pon risau aku buat2 cam tak risau...then tanya kawan aku, die kate adik die pon cenggitu dulu...org peknen biase kena...aku tenang sket...aku pon google gak pasal tu, mcm2 pengalaman org ade...kebanyakan macam tu dan takde pape..so aku pon lex2 la...

ahad(27/03/11), still kuor coklat2 lg...tiap kali nak solat mmg kena ganti pantyliner sbb ade coklat2 tu...tiap kali tgk coklat2 tu, hati ini sgt2 bimbang...

isnin(28/03/11), kerisauan aku bertambah2...coklat2 tu lebih byk dari biase dan kehitaman....nak wat keje mmg dah xde mood...asik dok pk pasal coklat2 itu jerk... so aku half day nak g klinik...aku g klinik Yuslina...aku mintak doc scan perut aku...janin kelihatan tapi doc kate tak dapat detect denyutan jantung....ah sudah, macam mane plak tu... so doc refer aku kt HSI...then petang tu kami terus ke HSI...kami disuruh ke bahagian emergency...tunggu punya tunggu dapatlah jumpa doctor kol 8 lebey...masuk je bilik doc, tanya sket2, tekan perut aku sini sket, sane sket, doc kate die akan bg surat refer ke pakar pulak...makna nye kena datang lg lah esok...huhuhu

selasa(29/03/11), aku amik cuti...malam sebelum tu dah bincang ngan my sayang...kalo tak dapat gak jumpa pakar arini, kita g hospital penawar aje..so sampai HSI kol 8 lebey, doc tak sampai lg...surat aku di ambil...kol 9 lebey nama aku dipanggil...next appointment anda 15/04/11 ya...adoi, lame lg...so kami terus ke Penawar lak...

kat Penawar, doc scan dr bawah...katanya lebih tepat berbanding scan kt perut...mase tu aku nampak image yg same cam kt klinik yuslina tu...janin ade tapi tak bergerak plus takde denyutan jantung...doc kate SAH, AKU KEGUGURAN....tak terkata kami...aku pandang my sayang, my sayang pandang aku...




besor2 doc tulis kt buku aku tu...tapi tak paham pon tulisan doc tu...

pas scan doc bagi lah nasihat sket2...die bagitau kalo nak cuci kt Penawar, separa bius rm800, full bius rm2000....tergezut giler kami...amboi, mahalnyer...maka kami pulang ah dgn kesedihan....huhuhu

rabu(30/03/11), aku masuk keje...pikiran mmg melayang la...yg dah tau asik bertanya...sedih mmg sedih...ramai yg bertanya buat aku lg sedih....nasib bek ley control lg...hehehe...niat masuk keje arini, nak settle keje2 yg pending sebelum aku bercuti nnt...

khamis(31/03/11), dok setengah ari kat ward...merasa lah jadi pesakit...hehehe

No comments:

Post a Comment