Tuesday, April 19, 2011

SELASA YANG TERANG

salam, hari2 yang lalu, aku sakit kepala bila menjelang pulang dari kerja...
tapi di hari selasa yang indah ni, kenapa aku mula sakit kepala dari pagi..
itu membuatkan aku tak mau buat apa2 melainkan tido...
tapi bagaimana mau tido ketika waktu keje ini...
sungguh sadis kan?

selepas keguguran, ape yang aku perasan,
mudah sangat diri ini dihinggapi penyakit...
tapi yg selalu aku alami adalah sakit kepala..
bila sakit kepala, apa2 pon aku tanak buat sebenarnya..
tapi apa kan daya...

masa cuti sakit selama seminggu yang lalu,
sehari pon aku tak tido siang..
walaupon keinginan untuk tido itu ada,
tapi mata ini sangat susah untuk lelap...
sudahnye aku habiskan masa bace blog orang, godek FB, dll

ape yang aku melalut ini...hahaha
izinkan aku untuk merapu hari ini...
kenapa aku berbicara seperti takde esok untuk aku...
kenapa kenapa kenapa dan kenapa..
jawapannye adalah tiada apa2...
jangan fikir yang tidak2...

aku merapu sambil melayan kepala yang sedang ting tong ini...
nasib baik tiada bos sebelah aku arini..
bila bos tiada, tiada sape yg akan arah itu dan ini...
1 ari ini my bos ade course...
makhluk yang paling gembira adalah aku...
ketiadaan bos adalah sangat2 membantu kala aku kesakitan..
serius sakit sekarang ini..

semalam, sementara menunggu my sayang abes keja,
ade 15min lg waktu pulang,
sedang aku bejalan2 kat blog orang lain,
aku rase sangat mengantuk plus kepala pusing,
letak kepala atas meja dan aku terus terlena..
bila tersedar jam sudah menunjukkan 6pm...
sudah sampai waktu pulang, my sayang dah muncul..
naik atas moto, air mata menitis dek kerana terlalu sakit..
berusaha menyapu air mata bila my sayang berkata:
janganlah menangis, malu orang tengok...huhuhu
sayang sakit kepala bie...

rase macam dah panjang, aku stop kat sini dulu...
ade masa, ade mood, ade idea nak merapu,
aku citer lagi..

salam & thanks kerana membaca...

sekian

No comments:

Post a Comment